Wednesday, November 01, 2006

Jejak Ulangtahun :AB Mane & Haze Hare - Kisah PTD 2 Zaman

Hari ini 1 November 2006 Buletin rafting akan menelusuri kembali perjalanan hidup dua PTD dari 2 era berbeza iaitu AB Mane (sebut Abe Me dgn telo Klate) dan Haze Hare yg menyambut ulangtahun kelahiran hari ini.

i. AB Mane - "Usia Hanya Angka"
Pemilik nama lengkap Azman Ismail ini sememangnya dihormti oleh semua.Dengan usia yg menjengah angka 37, beliau sememangnya layak digelar abang kepada kita semua.
Sentiasa tersenyum dan tenang dalam apa jua situasi.AB Mane sering menjadi rujukan dalam byk perkara berdasarkan pengalaman beliau termasuklah hal ehwal rumahtangga (yg ni baru btul, kalau Ajax dan Datuk K(h) tu propa je lebih nnt).

Raut wajah tenang sentiasa terpancar dr wajahnya dan tidak keterlaluan jika dicadangkan pemilik produk Aura Seri (yg gila glamour dgn Azwan Ali tu) mengambil beliau sbg model dan jurucakap.Telah berumahtangga dan mempunyai beberapa org cahayamata termasuk yg dilahirkan baru-baru ini. AB Mane tidak pernah berasa menyesal memulakan khidmat PTD di usia agak senja."Deknon, usia hanya angka.Abg tak rasa menyesal masuk servis lambat janji abg perform dan abg ikhlas berkhidmat utk negara" ujar beliau ketika ditanya perasaannya.

AB Mane mengucapkan terima kasih kpd adik2 PTD khususnya Adik Jaiya Abu kerana tidak pernah meminggirkan warga emas spt beliau dlm apa jua program.Pd awalnya, beliau meramalkan kehidupan penuh kebosanan kerana terpaksa bergaul dgn golongan muda yg layak dipanggil adik(bukan adik2 tau), tapi akhirnya dgn sokongan semua, beliau rasakan satu keseronokan luar biasa."Abe ghaso mudo balik, buleh la pah ni nk bukok cawange" ujar beliau dlm loghat Klate yg nakal.

ii. Haze Hare Enggan Perdagangkan Wajah Untuk Berjaya
Jika AB Mane menyambut ulangtahun ke 37, Haze Hare atau mesra disapa Boboy menyambut ulangtahun ke 27.Raut wajah keanak-anakan yg dimilikinya menyebabkan ramai menyangka usianya sebaya remaja sekolah.

Ketika di sapa soalan ttg wajah 'childish' itu, Boboy hanya tersenyum manja namun kemudian menegaskan "saya akan berubah imej, mungkin akan celorengkan skit muka saya kasi nampak ganas, muaklah org asyik cakap muka mcm budak2". Boboy juga menjelaskan dia tidak pernah memperdagangkan wajah cute nya utk mendapat apa jua anugerah dan penghargaan, sebaliknya kejayaan yg dikecapi adalah hasil usaha gigih tanpa mengenal erti jemu.

Disapa soalan sikap playboynya.Boboy hanya tersengih seraya berkata "Rasanya sempena usia meningkat ni, nak bertaubatlah.Housemate sorang dah kawin, sorang lagi dah nak kawin, saya pun kenalah cepat2 kawin.Sesiapa yg berminat dgn saya hantarlah rombongan meminang".Boboy menjelaskan kriteria wanita idaman adalah yg solehah bersesuaian title beliau sbg ex-KISAS(sekolah sapa tatau).Beliau juga mendambakan wanita yg pandai memasak dan pandai mengurut supaya senang hidupnya nanti.

Kedua2 mereka mengucapkan Salam Syawal Maaf Zahir dan Batin kepada pembaca Buletin Rafting. Buletin rafting mengharapkan kedua2 individu istimewa ini beroleh kebahagiaan di usia baru ini.Harapan kami semoga mereka berdua sentiasa Ingatkan Allah dan tidak terjebak dalam gejala sosial yg memudaratkan keselamatan masyarakat.

3 comments:

bikini bottom said...

happy bird day pada abe mane dan Haze Hare.. semoga dipanjangkan umur..dimurahkan rezeki..

hamboi dahuzz.. dato' dan saya bukan propa lebih.. tapi kami pun masih baru dalam hal ehwal rumahtangga (baru nak mencari satu lagi...)..

daus said...

Cehh, baiklah plak. Sudehlah Ajak, sorang yg ada tu pun dah "mampu' ke kau layan sebaiknya??

Kau dgn Datuk k(h) mmg tak syak lagi...KAKI PROPA

A f f e n d i O s m a n said...

makayam selaku SUSK kepada dato k(h) *matila kemahiran hidup menehikan kabar2 yang timbul berkenaan kaki propa ini...