Thursday, October 12, 2006

Lawatan Tapak

Tadi aku telah membuat site visit to Kagumas Catering & Rimbun Klasik. Tak semena-mena aku tersinggah Yankies Hut. Tak sangka menarik gak tempat tu. Secara automatiknya aku masukkan Yankies Hut dlm list. Sini aku senaraikan details ketiga-tiga tmpt nih:

Rimbun Klasik
1. Ala Carte
2. Tempat duduk tak menarik sgt.
3. Makanan aku tak tau sedap ke tak. ade sape2 tau?
4. Pekerja dia tgh pakai shorts ketat n tgh mandi masa aku pegi tadi.
5. Takde surau. Kena pegi yankies hut untuk solat.

Yankies Hut
1. Ala Carte
2. Tempat duduk best. Ada tempat boleh makan sambil bersila. Ada satu pondok tu boleh muat maybe dlm 25 org. Privacy. Untuk perokok, nak hisap rokok sambil bersandar, lunjur kaki pun boleh mahupun berbaring.
3. Ada surau. Aku cadangkan kita lepak sampai waktu sahur.
4. Pekerja dia duduk kat kaunter walaupun waktu tghari.
5. Menu - makanan thai + melayu + etc...

Kagumas
1. Tmpt biase je. environment mcm dalam kedai mamak.
2. Ada Surau
3. Buffet RM 25.00
4. Menu dia ada 3 jenis. Menu A/B/C.
Steamboat, ikan bakar, salad, kerabu2, sambal tempoyak, kuih, puding, pengat, daging salai mangga muda masak lemak, ikan masam manis,rojak, etc... aku ade menu dia. sape nak bg no faks kat aku. Takkan aku nak menyemakkan blog ni. Marah abang su n abang mindef nanti.

nisi dominus frustra

13 comments:

Adi Osman said...

I'll go for KAGUMAS.
Banyak choice...

Yankies tu tak bape menarik, watnye tak dapat pondok melunjur tu alamatnya meja kat tengah dataran dia bagi!

bikini bottom said...

booked pondok melunjur tu tak bleh ker?? best skit boleh lepak-lepak sambil bersandar dan berasap..

Carrie-Ma said...

hahaha...bagus naim, bagus..cayala ko. cepat & tangkas, siap dah gi wat lawatan tapak. bravo. ok, aku vote for kagumas sbb ade daging salai mangga muda msk lemak. sedap tu woo...

mutakamil said...

En.bikin bottom,(very the sundels2 punyer name)

Bacalah petikan dialog di bawah yg dipetik dr iklan yg masyhur satu ketika dahulu

Adam (bukan nama sebenar):Ayah..ayah jgn hisap rokok cikgu cakap berbahaya

Ajax (bukan nama betul,nama yg prasan best je):Errmmm ...sambil mematikan puntung rokok dan berikrar tidak merokok lagi

Pesanan khidmat masyarakat ini dibawa oleh rafting-b.fm Sacramento Walla

mutakamil said...

Oiitt Carrie, asal ada mangga laju je kau ek:)

Jgn lupa bawak produk2 terbaru kau supaya dapat dipromosi.Bini aku nak cuba Krim Mangga Aduhai Karimah:)

united ARAB emirates said...

yankies hut xmo..
tho' tempat cam best, food pun kire ok...servis selloww giler...mendapla nak tunggu dapat order..experience sendiri ni

Adi Osman said...

Ye....
pasal tu la aku mintak kat KAGUMAS tu.

Sebab sellloowww sangat kat yankies ittewww

Carrie-Ma said...

daus, harulah laju tp aku ckp ko daging salai mangga muda msk lmak mmg syiok...ermmm, bini ko nk ye? partner nye psl, aku bg f.o.c je la...

pian, jgn lupe byr biskut raye yg ko order kt aku smlm...rugila aku kalo sume customer mcm pian...

PAT CREW said...

okeh, kagumas. aku book 30 org ok? aku kena book esok gak sbb sabtu dgn ahad diorg cuti.

sape bikini bottom ni? mcm lucah je

mutakamil said...

Bikini bottom tu antara jejaka (ke jejaki?) terseksi di kalangan kita tau esp di perts dia muahahahahaha.Sellloww lah kau Naim aku siap dah bgai hint2 kat post sblm ni.....

bikini bottom said...

oittt... ape lak bikini bottom tu lucah.. @ sundelnye??? cuba ko baca petikan ayat ni... "Official TV site for SpongeBob SquarePants, the cartoon about a sea sponge who lives under the Pacific Ocean in the town of "Bikini Bottom" with his gang of fishy friends.
Category: TV Shows > SpongeBob SquarePants : www.spongebob.com "

daus@huzz.. cuba ko baca dialog yang dah diubah ini :

Adam (bukan nama sebenar):Ayah..ayah jgn hisap rokok cikgu cakap berbahaya

Ajax (bukan nama betul,nama yg prasan best je):Errmmm ... cikgu ko tu tak belajar geografi ker?? kan ayah hisap rokok ni sebab nak membantu meningkatkan pendapatan penanam-penanam tembakau kat kelantan tu... sambil menghidupkan api rokok dan berikrar akan terus merokok lagi...

mutakamil said...

Overla bikini bottom iniew, tiada kesedaran utk berubah demi kehidupn yg sihat.Ponek Ikhlas bekerja di MOH tu utk meningklatkan kesihatan rakyat M'sia utk tidak merokok dgn kempen yg pelbagai (ada hasil ko? nan ado sajork).Motif?Aku jd kaunselor,doktor,cikgu disiplin dan ustaz sekaligus katanya

The Undertaker said...

(anak): Ayah, jangan merokok. Cikgu kata dangerous!!!

(ayah): Mana ade, cuba anakku rase... (sambil memberikan sebatang rokok Salem Parlan Lights kepada anaknya yang tak berape comel tu).

(anak): Emmmmm, sedap la ayah.

- Lanjutan daripada peristiwa itu, anak tersebut telah menjadi perokok yang serius (heavy smoker). ANak tersebut telah menemui ajalnya pada umur 26 tahun disyaki menghidap penyakit kanser paru-paru.

p/s: best tak cerita aku? Ada unsur2 tauladan.........